عرضه پورشه ماکان الکتریکی تا سال 2024 به تعویق افتاد
به گزارش فروشگاه های میهن، پورشه ماکان الکتریکی که در ابتدا قرار بود در سال 2023 به فروش برسد به علت مسائل بخش نرم افزاری این شرکت، عرضه آن تا اواخر سال 2024 به تعویق افتاده است. مدیرعامل پورشه، اولیور بلوم اواسط ژوئیه در مصاحبه با وب سایت آلمانی Automobilwoche درباره تصمیم به عقب انداختن عرضه خودروهای الکتریکی این شرکت صحبت هایی نموده بود. اکنون اما این خبر مجدداً در رسانه های خبری مطرح شده تا عرضه پورشه ماکان الکتریکی در اواخر سال 2024 تأیید گردد.
طبق گزارش منتشر شده از Autocar، بخش توسعه نرم افزاری Cariad گروه فولکس واگن با پلتفرم نرم افزاری E3 1.2 مشکلاتی دارد که همین عامل نیز عرضه پورشه ماکان الکتریکی را حدود یک سال به تأخیر انداخته است. البته در قرارداد شرکت فولکس واگن با این تیم توسعه نرم افزاری آمده که پورشه این آزادی را دارد تا روی پشته نرم افزاری خود برای خودروهای برقی آینده کار کند و بنابراین احتمالاً این شرکت به طور کلی از پلتفرم نرم افزاری E3 2.0 صرف نظر خواهد نمود.
در حالی که تأخیر در عرضه این خودروی الکتریکی چندان ناراحت کننده نخواهد بود، اما علاقه مندان به پورشه بیشتر نگران تأخیر در معرفی سایر مدل های این گروه خودروسازی هستند. آخرین خبرها حاکی از آن است که پورشه 718 باکستر و پورشه 718 کیمن برقی ممکن است طبق برنامه ریزی اولیه در سال 2025 به فروش نرسند. این خودروساز بعلاوه اشاره می نماید که پورشه کاین برقی احتمالاً زمان بیشتری برای عرضه به بازار احتیاج خواهد داشت.
به عنوان یادآوری باید بگوییم که پورشه ماکان از پلتفرم PPE که با همکاری آئودی توسعه داده شده، بهره خواهد برد. اما این در حالی است که پورشه های 718 با معماری اختصاصی خودروهای اسپرت الکتریکی روانه بازار خواهند شد. علاوه بر این گفته می گردد که شاسی بلند الکتریکی، بزرگ و لوکس پورشه اواخر دهه جاری در لایپزیگ فراوری می گردد. با فراوری این شاسی بلند الکتریکی و بزرگ نو، ماکان الکتریکی در سال 2024 و نسخه های بدون آلایندگی 718، پورشه در پی دستیابی به اهداف خود در بازار خودروهای برقی است. بعلاوه شنیده می گردد که این خودرو از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده می نماید و نسخه تمام برقی آن نیز در سال های بعد در اختیار کاربران قرار می گیرد.
در خصوص مشخصات پورشه ماکان الکتریکی شایعات متعددی در رسانه های خبری به گوش می رسد. آن طور که گفته می گردد، ظاهراً پورشه ماکان برقی ظرفیت پیمایش بیشتری نسبت به تایکان خواهد داشت. انتظار می رود ماکان برقی ظرفیت پیمایشی بیش از 482 کیلومتر داشته باشد تا این کراس اور برقی بتواند با فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y به رقابت بپردازد. بعلاوه این خودروساز آلمانی میخواهد همکاری خود را با شبکه شارژ Electrify America، احتمالاً با شارژرهای مقصد در هتل ها و نمایندگی ها، توسعه دهد.
از لحاظ ظاهری نیز گفته می گردد که پورشه ماکان الکتریکی با ماکان استاندارد و بنزینی تفاوت هایی خواهد داشت که از جمله تفاوت های احتمالی آن ها می توان به چراغ های جلو باریک تر و جلو پنجره نو آن اشاره نمود. پورشه اعلام نموده که صدای ماکان دقیقا شبیه به پورشه تایکان خواهد بود. تنها مدلی در خط فراوری پورشه که در آینده نزدیک نسخه تمام برقی نخواهد داشت، پورشه 911 است. مقامات این شرکت چندین بار اعلام نموده اند که نسخه تمام الکتریکی این خودروی اسپورت نمادین تا پس از سال 2030 عرضه نخواهد شد.
منبع: Motor1
منبع: دیجیکالا مگ