لامبورگینی اوراکان اوو RWD؛ هیجان روی چرخ های عقب

به گزارش فروشگاه های میهن، وب سایت پدال: یک سال بعد از معرفی اوراکان اوو به عنوان نسخه ای بازطراحی و باز مهندسی شده، حالا لامبورگینی نسخهٔ دیفرانسیل عقب این سوپراسپرت را هم رسماً با نام اوراکان اوو RWD معرفی نموده است. به گفتهٔ لامبورگینی، این مدل راننده را در مرکز تجربهٔ رانندگی قرار می دهد یعنی دقیقاً مثل سلف خود، گالاردو LP550-2 که بعد از یک دهه بار دیگر انتقال قدرت محرک عقب را به خانوادهٔ لامبورگینی بازگرداند. بعد از آن هم اوراکان LP580-2 تنها عضو دیفرانسیل عقب این خانواده بود.

لامبورگینی اوراکان اوو RWD؛ هیجان روی چرخ های عقب

در سینهٔ این اوراکان دیفرانسیل عقب نسخهٔ تضعیف شده ای از همان پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی ساخت آئودی قرار گرفته که در اینجا 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی که در اوو چهارچرخ محرک 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه با لانچ کنترل صورت می گیرد؛ اما با وجود قدرت کمتر، در این نسخه علاوه بر سامانهٔ چهارچرخ محرک، سیستم فرمان گیری چرخ های عقب و همین طور سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم حذف شده و به همین دلیل وزن آن با 33 کیلوگرم کاهش به 1389 کیلوگرم رسیده است.

بااین حال کاهش قدرت پیشرانه موجب کُند شدن اوراکان اوو RWD شده و برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به 3.3 ثانیه زمان احتیاج دارد که 0.4 ثانیه از نسخهٔ AWD بیشتر است. این نسخه برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت هم به 0.3 ثانیه زمان بیشتری نسبت به برادر چهارچرخ محرک خود احتیاج دارد، زیرا این کار را ظرف 9.3 ثانیه انجام می دهد. بااین حال حداکثر سرعت اوراکان اوو RWD تغییری نداشته و مثل اوو AWD می تواند به سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

به گفتهٔ لامبورگینی، هرچند اوراکان اوو RWD کُندتر از نسخهٔ AWD است، اما برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی سرگرم کننده تری هم در شرایط خشک و هم بارانی مهندسی شده است. بخش عمده ای از این ویژگی به وسیله سیستم کنترل کشش پرفورمنس جدید (P-TCS) حاصل شده است که به طور خاص برای اوو RWD کالیبره شده و تحویل گشتاور را حتی زمانی که خودرو در حال دریفت کشیدن یا لغزش جانبی است هم ادامه می دهد. این سیستم از سه حالت مختلف برخوردار است که به وسیله دکمه های روی غربیلک فرمان قابل انتخاب هستند.

این حالات از حالت استرادا آغاز می گردد که لغزش چرخ های عقب را به حداقل می رساند. حالت دوم بنام اسپرت اجازهٔ لغزش و زاویهٔ چرخش بیشتری را می دهد درحالی که حالت سوم بنام کورسا برای دستیابی به لغزش کامل چرخ های عقب تنظیم شده و کشش و چابکی خودرو هنگام خروج از پیچ ها را بهینه می نماید. به گفتهٔ لامبورگینی، نسخهٔ بازطراحی شدهٔ سیستم P-TCS کشش هنگام خروج از پیچ ها را 20 درصد و افزایش بیش فرمانی را 30 درصد نسبت به اوو AWD بهبود می بخشد. اوو دیفرانسیل عقب که توزیع وزن جلو و عقبی برابر با 40 به 60 دارد، به صورت استاندارد به فنر های فولادی و یاری های هیدرولیکی مجهز است، اما یاری فنر های الکترومغناطیسی مگناراید هم به عنوان یک آپشن قبل سفارش خواهند بود.

طراحان لامبورگینی برای ایجاد تمایز ظاهری میان اوراکان اوو دیفرانسیل عقب با نسخهٔ چهارچرخ محرک، تغییراتی جزئی مثل اسپلیتر جدید جلو، باله های عمودی عظیم تر، ورودی های هوای جلوی متفاوت و دیفیوزر جدید عقب را در آن ایجاد نموده اند. اوو RWD روی رینگ های 19 اینچی قرار گرفته که با لاستیک های پیرلی P Zero پوشیده شده اند که به طور خاص برای این ماشین توسعه یافته اند. پشت این رینگ ها نیز ترمز های فولادی خنک شونده قرار گرفته اند درحالی که امکان سفارش رینگ های 20 اینچی و همین طور ترمز های کربن سرامیکی هم وجود دارد.

مدیرعامل لامبورگینی، استفان دومنیکالی در خصوص این سوپراسپرت دیفرانسیل عقب می گوید:

اوراکان اوو دیفرانسیل عقب خودرو را در دستان راننده قرار می دهد. این ماشین اصالت مهندسی خالص لامبورگینی را به راننده یادآوری می نماید. با تجربهٔ رانندگی هیجان انگیزتر و جذاب تر، راننده در مرکز پرفورمنس اوو RWD واقع شده است.

قیمت اوراکان اوو دیفرانسیل عقب در ایالات متحده از 208,571 دلار آغاز می گردد که به میزان قابل توجهی از قیمت 261,274 دلاری نسخهٔ چهارچرخ محرک کمتر است. قیمت این ماشین در بریتانیا هم از 137 هزار پوند آغاز می گردد که کاهش 28 هزار پوندی را نسبت به اوو AWD نشان می دهد. اولین نمونه های لامبورگینی اوراکان اوو RWD بهار آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: برترین ها
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: mihanshops.ir شناسه مطلب: 427

به "لامبورگینی اوراکان اوو RWD؛ هیجان روی چرخ های عقب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبورگینی اوراکان اوو RWD؛ هیجان روی چرخ های عقب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید