100 درصد هتل های کیش در نوروز اشغال شدند
به گزارش فروشگاه های میهن، رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با اعلام اینکه در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیش از یکصد هزار مسافر از مسیر هوایی وارد جزیره کیش شدند، از اشغال 100 درصدی هتل های کیش در این مدت اطلاع داد.
مسیح الله صفا با ارائه آماری از حجم جهانگردان نوروزی جزیره کیش در بازه زمانی 29 اسفند 94 تا پنجم فروردین ماه سال جاری، امنیت را یکی از مولفه های مهم در هر کشور برشمرد و با اشاره به افزایش توجه جهانگردان به سفر به کیش، اضافه کرد:
به علت ناامنی های موجود در منطقه خاورمیانه، جهانگردان ترجیح می دهند به جای سفر به خارج از کشور به نقاط خوش و آب و هوا و امن از جمله کیش سفر نمایند.
وی در خصوص آمادگی جزیره کیش برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی گفت: کیش از تمام ظرفیت های خود را برای میزبانی شایسته استفاده نموده است، 51 هتل جزیره کیش با ظرفیت پنج هزار و 200 اتاق و 13 هزار و 300 تخت در حال پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.
صفا در خصوص درجه بندی هتل های موجود گفت: از هتل های موجود 6 هتل پنج ستاره، 12 هتل چهار ستاره، 13 هتل سه ستاره و باقی هتل ها دو ستاره هستند و 41 هتل نیز در حال ساخت داریم.
وی گفت که علاوه بر هتل ها، کمپ های مسافری در دو بخش مجردی و خانوادگی و کانکس ها نیز از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به مسافران خدمات ارائه می دهد و بعضی نیز در منازل اجاره ای ساکن می شوند.
صفا در خصوص افزایش قیمت هتل ها در نوروز سال جاری گفت:
در سال 93 از هتل داران خواستیم که با افزایش بی رویه قیمت هتل، مسافران کیش را از انتخاب این جزیره به عنوان مقصد دوباره جهانگردی منصرف ننمایند که خوشبختانه سال 94 به علت رعایت از سوی بسیاری از هتل ها نوروز خوب و پر جهانگردی را برای جزیره داشتیم که سفر حدود 215 هزار جهانگرد نشان از این موفقیت داشت.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته 96 درصد هتل ها در ایام نوروز اشغال بود، اضافه کرد که سال جاری با توجه به افزایش مسافران و ورود بیش از یکصد هزار مسافر به کیش در روزهای نخست تعطیلات، ضریب اشغال هتل ها 100 درصد گزارش شده است.
رئیس جامعه هتلداران کیش از نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات هتل ها در ایام نوروز اطلاع داد و گفت که علاوه بر نظارت از سوی جامعه هتلداران، معاونت جهانگردی نیز بر فعالیت تمامی هتل ها و مراکز جهانگردی نظارت کامل دارد، بعلاوه مرکز توسعه سلامت نیز به صورت ادواری بر مسایل بهداشتی این مراکز نظارت دارند.
وی با بیان اینکه در نظرسنجی ها صورت گرفته همه مسافران از خدمات ارائه شده راضی بودند، گفت که مدیران هتل ها تمامی پول دریافتی به تعداد انگشت شماری از مسافران که از بعضی خدمات انتقاد داشتند، پس دادند زیرا هدف مدیران، کارکنان، جامعه هتلداران و معاونت جهانگردی سازمان کسب رضایت 100 درصدی مسافران است.
صفا با بیان اینکه از میان هتل ها تنها هفت هتل عضو جامعه هتلداران نیستند، اضافه کرد که با توجه به این موضوع جامعه هتلداران نمی تواند بر نحوه ارائه خدمات و نرخ آن ها نظارت داشته باشد.
وی یادآور شد که درمجموع 2 هتل پنج ستاره، سه هتل سه ستاره و 2 هتل دو ستاره هستند و تنها به وسیله مدیریت نظارت بر خدمات جهانگردی سازمان بر آن ها نظارت می گردد.
وی به ایجاد سامانه 6122 سناک از سوی معاونت جهانگردی برای دریافت نقدها و شکایات جهانگردان از ارائه خدمات از سوی هتل ها و سایر مراکز اشاره نمود و گفت:
جهانگردان و تمامی کسانی که انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند، می توانند به وسیله این سامانه به طور شبانه روزی با مسئولان ارتباط برقرار نمایند.
رییس جامعه هتلداران کیش تاکید نمود که همه مجموعه و دست اندرکاران حوزه جهانگردی کیش کوشش نموده اند تا خدماتی در خور شان مسافران ارائه گردد.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت و به عنوان یکی از مقاصد پرتردد جهانگردی سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 700 هزار جهانگرد داخلی و خارجی است.
منبع: کجارو / ایرنا