خودرو های طلایی دهه 90؛ عصر شکوفایی خودروساز ها
به گزارش فروشگاه های میهن، وبسایت خودروکار: سال های دهه 90 برای هر خودروساز یک دوران شکوفایی به شمار می آید. آن ها خودروهای خاصی را فراوری نمودند که در تاریخ همواره جایگاه مناسبی خواهند داشت در این گزارش قصد داریم تا نگاهی به برترین خودروهایی داشته باشیم که در طول این دهه طلایی وارد بازار شدند.
مزدا RX-7
بسیاری از مردم و کارشناسان اعتقاد دارند که مزدا یکی از بهترین خودروهای خود را در دهه 90 میلادی روانه بازار کرد که پیشرانه روتاری با توربو دوقلو در اختیار داشت. چهره زیبا و هندلینگ عالی از دیگر مزایای این خودرو بود که با نام RX-7 وارد بازار شد و همچنان یکی از بهترین خودروهای تاریخ مزدا به شمار می آید.
فراری 550 مارانلو
این فراری خاص آخرین نمونه فراری با پیشرانه V12 بود که در جلوی خودرو نصب شده بود و همراه با یک جعبه دنده دستی بسیار قدرتمند وارد بازار شد. این نکته به علاوه چهره مجذوب کننده و دلربای که غالبا محصولات فراری دارند باعث شد تا این خودرو به یک موفقیت شگفت انگیز برای فراری تبدیل گردد.
ب ام و 850CSi
سری 8 ب ام و به طور کلی جزو بهترین خودروهایی است که تا امروز ساخته شده است اما در میان آن ها دهه 90 زمان خوشی های ب ام و با مدل 850CSi بود. این خودرو یک پیشرانه 375 اسب بخاری در اختیار داشت که از مدل دیگری قرض گرفته شده بود اما با همه زیبایی هایی که در طراحی بدنه آن به کار رفته بود و البته جعبه دنده دستی که در اختیار داشت توانست دوران خوشی را برای خود رقم بزند.
جگوار Xj220
بدون هیچ شکی بهترین و به یاد ماندنی ترین جگواری که تا امروز روانه بازار شده همین مدل است. هیچگاه این موفقیت تکرار نشد با اینکه این خودرو بسیار ساده تر از آن چیزی بود که به نظر می رسید. XJ220 با پیشرانه V12 به بازار نیامد اما یک پیشرانه توربوشارژ با چراغ های پنهان داشت.
سوبارو امپریزا 22B
هیچ عاشق خودرویی را نمی توان یافت که نامی از سوبارو امپریزا نشنیده باشد. به نوعی می توان گفت که امضا و تاریخ سوبارو با این خودرو تعریف می گردد چرا که از هر لحاظی بهترین بود. پیشرانه 275 اسب بخاری در کنار بدنه خاص، ترمزهای عالی و تایرهای استثنایی همگی این خودرو را به بهترین خودروی رالی تبدیل کرد که مجوز تردد خیابانی هم داشت.
لامبورگینی دیابلو
جایگزین پیدا کردن برای مدلی فراموش نشدنی چون کونتاش بسیار سخت بود اما لامبورگینی در مسیر درستی قدم برداشت و توانست دیابلو را به خوبی جایگزین این خودرو کند. طراحی آیرودینامیکی این خودرو و بعلاوه درب ها بازشونده از بالا نمایی به این خودرو داده بود که همه بچه های دهه 90 یک پوستر از آن در خانه داشتند.
دوج وایپر
اولین وایپر به عنوان یک کانسپت رونمایی شد اما استقبال بی نظیر از آن دوج را به این فکر فرو برد که شاید بتواند این خودرو را به فراوری انبوه هم برساند و به همین سبب اکنون شاهد یکی از بهترین خودروهای تاریخ داج هستیم. پیشرانه 8 لیتری V10 و نبود آپشن های مختلف در این خودرو آن را ساده و خواستنی نموده بود.
فراری F355
همه آن افرادی که در ابتدای سال های 2000 و اواخر دهه 90 بازی کامپیوتری می کردند، بدون شک این خودرو را برای خود انتخاب می کردند. محصول استثنایی فراری که پیشرانه 3.5 لیتری V8 در اختیار داشت و هنوز هم به اعتقاد اکثریت کارشناسان بهترین صدا در تمام تاریخ مربوط به همین خودرو بوده است.
پ
منبع: برترین ها